Netvisor on kattava taloushallinnon ohjelmisto pk-yritysten tarpeisiin, josta ei paukut lopu kesken isompaankaan operaatioon. Netvisor soveltuu yhden hengen yrityksen tarpeisiin ja yhtä hyvin satoja tai tuhansia henkilöitä työllistävälle yritykselle. Eli ohjelmisto skaalautuu tarpeidesi mukaan. Yli 20 000 yritystä käyttää Netvisoria.

1. Kunnon työkalut heti alusta alkaen

Ammattilainen tarvitsee kunnon työkalut. Putkimies ei osta halvimpia mahdollisia työkaluja, koska ne eivät kestä ammattilaisen käytössä kuin hetken. Surkeat työkalut vain nostavat yrittäjän v-käyrän tappiin. Ihan sama pätee taloushallinnon työkaluihin, älä osta halvinta. Halvat työkalut maksaa välillisinä kuluina enemmän kuin kunnon työkalut. Esimerkiksi Word tai Excel eivät ole laskutusohjelmistoja ja niitä ei tule käyttää laskujen laatimiseen! Yrittäjä, jos naputtelet laskuja Wordilla tai Excelilä, printtaat ne ulos (tai lähetät sähköpostilla), taittelet laskun kirjekuoreen ja nuolet kirjekuoren sulkijan, niin lopeta heti ja hanki välittömästi kunnon taloushallinnon työkalut!

Moderni tapa laatia laskuja on käyttää pilvessä toimivaa taloushallinnon ohjelmistoa, johon voi kirjautua vaikkapa Balilta palmun alta ja pukata laskut maailmalle. Laskut lähtevät suoraan ohjelmistosta asiakkaille valittua kanavaa pitkin (verkkolasku, sähköposti, postin tulostuspalvelu). Tilitoimiston palveluita käytettäessä ainoa oikea tapa on käyttää tilitoimiston kanssa samaa taloushallinnon ohjelmistoa, jolloin laskut ovat suoraan kirjanpidossa heti niiden lähettämisen jälkeen. Tai työkalua joka on integroitu taloushallinnon ohjelmistoon. Esimerkiksi asiantuntijapalvelusektorilla Visma Severa on integroitu Netvisoriin ja laskut siirtyvät parilla napin painalluksella Severasta Netvisoriin.

Yrityksen alkutaipaleella rahat saattavat olla tiukassa. Jos ajattelet, että otetaan sitten joskus myöhemmin kunnon työkalut käyttöön, niin tämä on väärä paikka säästää. Ohjelmiston vaihtaminen aiheuttaa aina ylimääräistä työtä ja kustannuksia. Toistaiseksi ei markkinoilla ole tarjolla ratkaisuja, jolla kaiken historian saisi siirrettyä uuteen taloushallinnon ohjelmistoon nappia painamalla niin, että esimerkiksi laskujen kuvat ja liitteet siirtyisivät mukana. Oikeasti ero ei ole iso kustannuksissa ja säästät omassa ajankäytössäsi kustannuksen erotuksen.

2. Säästä työaikaa

Kun laadit myyntilaskut Netvisorilla, lasku on heti kirjanpidossa ja sitä ei tarvitse toimittaa erikseen kirjanpitäjälle. Sinulle tulevat ostolaskut saat myös vastaanotettua suoraan Netvisoriin. Hyväksyt ja maksat laskun parilla hiiren klikkauksella. Voit myös automatisoida ostolaskujen käsittelyä sääntöpohjaisesti. Esimerkiksi puhelinlaskun voi asettaa menemään maksuun asetettujen sääntöjen puitteissa automaattisesti. Yhteiskäyttöisyyden ansiosta sinä ja tilitoimistosi säästävät molemmat työaikaa. Sähköinen taloushallinto säästää pienessäkin yrityksessä vähintään tunteja kuukaudessa turhaa paperin pyöritystä.

Vuosia sitten puolitimme erään asiakkaamme kuukausittaisen kirjanpitolaskun vanhan tilitoimiston 6000 eurosta noin kolmeen tuhanteen kuussa. Otimme sähköisen taloushallinnon työkalut käyttöön ja tehostimme toimintatapoja. Tämä asiakas oli tuntiveloitus hinnoittelussa, meidän tuntiveloitus oli tuplat vanhaan tilitoimistoon verrattuna, siitä huolimatta saimme merkittävän säästön aikaiseksi vuositasolla. Aivan kaikki tehtiin manuaalisesti ja paperilla, vaikka yrityksen liikevaihto oli jo useamman miljoonan euroa vuodessa. Kunnon työkaluilla ja toimivilla taloushallinnon prosesseilla on oikeasti merkitystä!

3. Ostolaskujen käsittely

Netvisorin avulla vähennät merkittävästi laskujen käsittelyyn kuluvaa aikaa. Ostolaskut vastaanotetaan suoraan Netvisoriin, käsitellään ja laitetaan Netvisorista maksuun pankin integraation avulla. Ostolaskun käsittelet helposti yhdessä näkymässä, jossa näet kaikki laskun tiedot. Ei pomppimista laskun eri välilehdille kuten esimerkiksi Procountorissa.

Automaatiosäännöillä voit tehostaa ostolaskujen käsittelyä. Voit automatisoida esimerkiksi puhelinlaskun tai vuokralaskun asettamalla toimittajalle sääntöpohjaisen käsittelyn. Esimerkiksi sääntö voidaan asettaa seuraavasti; toimittaja vastaa sääntöön asetettua toimittajaa, laskun summa on alle 200 euroa, tilinumero vastaa toimittajan tilinumeroa. Lasku tiliöidään, hyväksytään ja lähetetään maksuun automaattisesti. Jos lasku ei täytä asetettuja ehtoja, niin lasku tulee ihmisen käsittelyyn. Ehtoihin voi myös laittaa tarkempia sääntöjä, esimerkiksi laskun rivitietojen pohjalta.

Netvisorin ostoreskontra näkymästä näet yhdellä silmäyksellä ostolaskujen tilanteen. Laskujen käsittely ja maksatus hoituu muutamalla hiiren klikkauksella.

Netvisor ostoreskontra

Alla olevasta videosta voit tutustua Netvisorin ostolaskujen käsittelyyn tarkemmin.

4. Myyntilaskutus

Netvisorista laskut lähtevät suoraan asiakkaille verkkolaskuina, sähköpostilaskuina tai tulostuspalvelun kautta. Lasku on heti kirjanpidossa laskun laatimisen jälkeen ja näkyy reaaliaikaisesti tuloslaskelma raportilla. Laskuja ei tarvitse tallentaa erikseen kirjanpitäjälle taikka tulostaa itse ja postittaa asiakkaille.
Netvisoin sopimuslaskutuksen avulla voit automatisoida toistuvien laskujen lähetyksen. Valjaan asiakkaissa sopimuslaskutusta käytetään esimerkiksi siivouspalveluyrityksen kuukausilaskujen muodostamiseen. Vuokralaskutus on toinen yleinen käyttökohde. Esimerkiksi asuntosijoitustoiminnan vuokralaskutuksen voi automatisoida sopimuslaskutuksen avulla.

Myyntilaskuja voidaan tuoda muista järjestelmistä integraation avulla. Esimerkiksi Kohosta, Visma Severasta ja Valueframesta laskut siirtyvät helposti Netvisoriin muutamalla napin painalluksella. Työajanseurantaohjelmistoista voidaan tuoda valmiiksi hinnoiteltuja tunteja myyntilaskulle. Esimerkiksi Tuntinetissä voidaan hinnoitella työtunnit ja muodostaa valmiit laskut Netvisoriin.
Avoimien saatavien hallinta hoituu helposti avoimet myyntilaskut näkymästä, josta näet suoraan eri tiloissa olevat laskut. Tehosta myyntisaatavien hallintaa käsittelemällä laskut tehokkaasti eri tilasta toiseen. Myyntilaskujen perintään siirto onnistuu integraation avulla.

Netvisorin myyntireskontrasta näet avoimet myyntilaskut tiloittain. Myyntisaatavien tilannetta on helppo seurata näkymästä. Maksumuistutuksen lähettäminen onnistuu parilla hiiren klikkauksella.

Netvisor myyntireskontra5. Nopea ottaa käyttöön

Netvisorin saa nopeasti käyttöön. Olemme tehneet asiakkaille käyttöönottoja jopa parissa päivässä. Netvisorin käyttöönotto ei myöskään vaadi isoja aloitusinvestointeja.

  • Verkkolaskuyhteydet Maventaan laskujen lähettämistä ja vastaanottoa varten kytkeytyvät parissa päivässä.
  • Hieman pankista riippuen pankkiyhteyden kytkentä kestää parista päivästä n. viikkoon.
  • Holvi-palvelua ei pysty integroimaan Netvisoriin ja Holvin käyttämisessä Netvisorin kanssa ei käytännössä ole mitään järkeä.

Valjaalta saat avaimet käteen käyttöönottoprojektin. Olemme tehneet n. 250 Netvisor käyttöönottoa ja osallistuneet myös useisiin integraatio projekteihin. Me hoidamme tietojen siirrot vanhasta järjestelmästä ja koulutamme Netvisorin tehokäytön.

Juttu jatkuu alempana.

Kysy lisää apua Pasilta,
Valjaan toimitusjohtajalta

Varaa etätapaaminenOta yhteyttä

6. Palkanlaskenta ja työajanseuranta

Netvisorin palkanlaskenta soveltuu myös järeisiin tarpeisiin. Integraatioiden avulla tietoja pystytään tuomaan eri järjestelmistä suoraan Netvisoriin. Esimerkiksi uusien työntekijöiden tiedot, työtunnit, sekä suoraan työaikatietoja palkkalaskelmille. Palkkamalleja ja palkkalajeja pystytään helposti muokkaamaan. Esimerkiksi Procountoriin verrattuna Netvisorin palkanlaskenta taipuu paljon monipuolisemmin eri työehtosopimusten tarpeisiin. Procountorin palkanlaskentaa ei pysty millään tavoin tällä hetkellä kustomoimaan yrityksen yksilöllisiin tarpeisiin. Procountorista puuttuu myös kokonaan integraatio mahdollisuudet palkanlaskentaan. Eli rajapintaa ei ole olemassakaan esimerkiksi työntekijä tai työaikatietojen tuontiin suoraan integraation avulla (työaikatietojen tuonti onnistuu vain excelin avulla).

Netvisorin palkanlaskennan työkaluihin kuuluu myös työajanseuranta veloituksetta. Tunnit voi kirjata kätevästi puhelimella Netvisorin mobiilisovelluksen avulla. Netvisorin työajanseuranta soveltuu yksinkertaisiin tarpeisiin. Esimerkiksi tuntitöiden seurantaan, kun työt tapahtuvat arkipäivisin ja työntekijöille ei kerry mitään lisiä. Valjaan asiakkaat ovat käyttäneet Netvisorin työajanseurantaa myös erilaisten projektien työajanseurantaan. Business Finlandin projekteissa esimerkiksi työajanseuranta tulee olla kunnossa ja sen voi toteuttaa Netvisorin työajanseurannan avulla.

Järeämpiin tarpeisiin ja tes-tulkintaan löytyy monia eri työajanseurantajärjestelmiä, joista on integraatio Netvisoriin. Esimerkiksi HRSuunti, Tuntinetti, Työvuorovelho ja monta muuta. Quinyxistä ei toistaiseksi ole suoraa integraatiota Netvisoriin, mutta tiedot voidaan ottaa ulos Exceliin ja työtunnit pystytään tuomaan Netvisoriin.

Netvisor työajanseuranta7. Netvisor kasvaa yrityksesi mukana

Kasvuyritys tarvitsee heti alusta alkaen kunnon työkalut, jotka skaalautuvat yritystoiminnan kasvaessa. Käyttäjätunnukset Netvisoriin eivät maksa mitään. Eli toiminnan kasvaessa tunnuksia voidaan avata tiimille tarpeen mukaan ja jakaa esimerkiksi ostolaskujen käsittelyä useammalle henkilölle.

Netvisorista löytyvät työkalut myyntilaskutukseen ja perintään, ostolaskujen kierrätykseen ja maksatukseen, varastonhallintaan, matkahallintoon, palkanlaskentaan kirjanpitoon, budjetointiin, raportointiin ja asiakkuudenhallintaan. Lisäksi olemassa olevan tuotannon- tai toiminnanohjauksen voi integroida Netvisoriin usealla eri tavalla.

Netvisor toimii pilvessä ja käytettävissä kaikilla päätelaitteilla. Pankkiyhteys on integroitu suoraan Netvisoriin ja maksut hoituvat kätevästi samasta järjestelmästä. Laskut tulevat ja lähtevät sähköisiä kanavia pitkin tai vaikka sähköpostilla.

Kampanja uusille yrityksille

Vuonna 2021 rekisteröidyt yritykset saavat veloituksetta vuodeksi Netvisor Professional-paketin käyttöönsä. Edellytyksenä on, että yritys ei ole ennestään Netvisor asiakas ja yritys on perustettu vuonna 2021. Professional-paketti on alkaen 60 euroa / kk alv 0%. Eli säästö on vuodessa vähintään 720 euroa. Katso lisää kampanja sivultamme.

Ota yhteyttä, niin katsotaan yrityksesi taloushallinto kuntoon.

8. Kuitit ja matkalaskut – Bezala

Bezalan avulla hallitset kuitit, matka- ja kululaskut helposti. Netvisorissa on myös oma matkalaskutoiminto. Fakta on se, että Bezala peittoaa Netvisorin työkalun mennen tullen käytettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan.
Voit luoda sähköpostiisi edelleenvälityssääntöjä ja ohjata kuitit suoraan Bezalaan ohi inboxin. Bezala tulkitsee kuiteista summat ja päivämäärät.

Matka-/kululaskujen monitasoinen hyväksyntäkierto onnistuu myös Bezalan avulla. Verovapaista matkakorvauksista ilmoitukset menevät Bezalasta suoraan tulorekisteriin.

9. Lyhyen aikavälin kassavirtaennuste

Netvisor tuottaa automaattisesti lyhyen aikavälin kassavirtaennusteen lähiviikoille. Niin pitkälle kuin myynti- ja ostolaskuja on järjestelmässä. Voit myös itse lisätä toistuvia tai kertaluontoisia eriä kassavirtaennusteeseen, esim. lainanlyhennykset. Pitkän aikavälin suunnitteluun työkalu ei valitettavasti minun mielestäni oikein sovi, koska ylläpitäminen on työlästä.

Netvisor kassavirtaennuste10. Netvisor integraatiot

Integraatio tarkoittaa kahden ohjelmiston yhdistämistä ohjelmointirajapinnan (API) avulla. Netvisorin API ei ole modernein mahdollinen, mutta se on markkinoiden laajin. Uusi moderni API on jossain vaiheessa tulossa. Rajapintakuvaukset löydät täältä. APIn käyttömahdollisuus sisältyy Netvisor Professional ja Premium-paketteihin.

Netvisor store on verkkokauppa Netvisorin lisäpalveluille ja lisäosille. Muutamalla napin painalluksella voit ottaa lisäpalveluita käyttöön.

Netvisor marketplacesta löydät ratkaisuja erilaisiin tarpeisiin.

Esimerkkejä integraatioista

Bezala

Bezalan avulla hoidat kuitit, matka- ja kululaskut kirjanpitoon.

Eazybreak

Hoida luontoisedut tehokkaasti Eazybreakin avulla. Esimerkiksi Edenrediin verrattuna voit säästää helposti tunteja kuukaudessa luontoisetujen hallinnoinnista. Puhumattakaan kustannussäästöistä, kun etuja jää käyttämättä. Saat suoraan Netvisorin palkanlaskentaan tiedot integraation avulla esimerkiksi työntekijöiden käyttämistä lounaseduista.

Raportointiohjelmistot

4Straction

4straction on kattava pk-yritysten ohjelmistopalvelu, joka sisältää valmiit valittavat osat liiketoiminnan johtamiseen. Käytämme 4Stractionia Valjas rapsa palvelussa.

Fuusor

Fuusor on BI- ja raportointityökalu. Käytämme Fuusoria Valjas rapsa palvelussa ja osana virtuaalitalouspäällikköpalvelua.

Toiminnanohjaus

CSI Lawyer ja CSI Lakimies

CSI Lawyer ja CSI Lakimies ovat asianajotoimistojen toiminnanohjaukseen rakennettuja ohjelmistoja. Netvisor integraatio on kaksisuuntainen. Myyntilaskutiedot liikkuvat CSI:stä Netvisoriin. Myyntilaskujen suoritukset siirtyvät Netvisorista CSI:hin. Lisäksi kirjanpidon tositteita voidaan siirtää Netvisorista CSI:hin ja ylläpitää esimerkiksi asianajajakohtaista kustannuspaikkaseurantaa.

Koho

Koho-toiminnanohjaus on helppo työkalu asiatuntijatöiden hallintaan ja laskutukseen. Koho hallitsee projekteja ja luo laskuja tuntikirjauksien ja sopimuksien perusteella. Laskuttajan tarvitsee vain hyväksyä laskut ennen lähettämistä.

Kivi

Kiinteistönvälitysjärjestelmä KIVI on netissä toimivien kiinteistönvälitysjärjestelmien markkinajohtaja. Netvisoriin saa siirrettyä myyntilaskut Kivi järjestelmästä.

Visma Severa

Severa on toiminnanohjauksen työkalu erityisesti asiantuntijapalveluyrityksille. Netvisorin ja Severan integraatio tarjoaa laajimmat mahdollisuudet tietojen siirtoon. Jos harkitset Severan käyttöönottoa, niin vaihda myös taloushallintosi Netvisoriin. Valjaan tiimillä on pitkä kokemus Severan ja Netvisorin käytöstä. Kumppanillamme on vahva kokemus Severan käyttöönotoista ja käytön tehostamisesta.

11. Raportointi

Netvisorin kaikilta raporteilta pystyt porautumaan tositteille asti. Raportit ovat reaaliaikaisia. Graafinen raportointi on mahdollista Professional ja Premium-paketteihin sisältyvällä Financial overview työkalulla. Valitettavasti tästä työkalusta kuitenkin loppuvat nopeasti ominaisuudet kesken ja järeämpiin tarpeisiin käytetään kolmannen osapuolen työkaluja, kuten yllä mainitut 4Straction ja Fuusor.

Netvisor tuloslaskelma raportti12. Tilitoimistoon sidotut ohjelmistot ns. vendor lock

Vältä toimijoita joilla on itse rakennetut työkalut, joita ei voi siirtää muualle jos/kun sukset menee ristiin tilitoimiston kanssa. Näistä seuraa aina ohjelmiston vaihto ja yllä mainitun historiatietojen siirtämisen haaste.

Tällaisia toimijoita ovat esimerkiksi Talenom ja Administer, jotka tarjoavat omia ratkaisujaan. Näitä ei voi siirtää mihinkään muualle. En väitä, että esimerkiksi Talenomin työkalut olisivat huonoja. Jos palvelu ei kuitenkaan vastaa juuri sinun tarpeitasi, niin olet jumissa kyseiseen toimittajaan. Järjestelmän ja tilitoimiston vaihtaminen on paljon työläämpi projekti kuin esimerkiksi Netvisor tilitoimistosta toiseen vaihtaminen.

Vanhoista perinteisemmistä ohjelmistoista löytyy myös vastaavia haasteita, että ympäristöä ei niin vaan siirretä toiseen tilitoimistoon, vaikka se teknisesti on mahdollista. Visma Fivaldi esimerkiksi on yksi tällainen. Tilitoimiston vaihto vaatii Vismalta toimenpiteitä, joka maksaa joitakin satasia. Vanha tilitoimisto voi heittäytyä hankalaksi ja vaatia periaatteessa ihan mitä tahansa korvausta 0 – tuhansien eurojen väliltä, että asiakas voi siirtää ympäristönsä muualle. Valjaan tiimi on tehnyt +100 siirtoa Fivaldista Netvisoriin ja muutamaan kertaan olemme törmänneet ihan silkkaan rahastukseen. Jolla siirtyvältä asiakkaalta tiristetään vielä ympäristön siirrosta reipasta korvausta ihan perusteettomilla selityksillä.

Ennen kuin teet päätöksiä, niin tarkista, että ohjelmisto on sellainen jonka voit siirtää tilitoimistosta toiseen ilman kustannuksia. Netvisorissa olevat tiedot ovat asiakkaan tietoja. Tilitoimisto ei niitä omista ja asiakas voi siirtää ympäristön toiseen tilitoimistoon tai itselleen. Esimerkiksi jos taloushallinnon toiminnot sisäistetään yritykselle itselleen tai sukset menee ristiin tilitoimiston kanssa.

Netvisorin hinnoittelu

Netvisorin hinta koostuu kiinteästä paketista ja transaktioperusteisesta hinnoittelusta. Pakettien hinnoittelu perustuu asiakkaan liikevaihtoon, jota tarkastellaan viimeisen tilinpäätöksen perusteella.

Paketteja on neljä, joista asiakas voi valita (kaikki hinnat alv 0%):

Basic

Sähköinen kirjanpito pienille yrityksille, joilla vähän myynti- ja ostolaskuja.

Hinnoittelu alkaen 15 e / kk. Tässä paketissa osto- ja myyntilaskuista veloitetaan 1,82 e / kpl

Core

Taloushallinnon ydintoiminnot, myynti, ostot ja kirjanpito.

Hinnoittelu alkaen 40 e / kk.

Professional

Myynti- ja ostotilaukset ja ohjelmistorajapinta
Hinnoittelu alkaen 60 e / kk.

Premium

Varastohallinta ja laaja tuotehallinta
Hinnoittelu alkaen 90 e / kk

Palkanlaskennan hinnoittelu

Hinnoittelu on portaittainen, ensimmäiset 1-5 palkansaajaa ovat 5 e / kpl, seuraavat 6-100 palkansaajaa 3 e / kpl.

Netvisor hinnoitteluesimerkki

Asiakkaan liikevaihto on 1 500 000 euroa. Myyntilaskuja lähetetään 50 kpl kuussa verkkolaskuina. Ostolaskuja vastaanotetaan 50 kpl kuussa, joista 45 kpl tulee verkkolaskuina ja 5 kpl skannauspalvelun kautta. Työntekijöitä on 15 kpl.

Lataa koko Netvisor-hinnasto (PDF)

Lataa hinnoittelupakettien ominaisuusvertailu (PDF)

Netvisor hinnoittelu esimerkki

Valitse tilitoimistoksesi Netvisor Premium Plus Partner

Varmista, että tuleva tilitoimistokumppanisi osaa ottaa tehot irti Netvisorista. Valjas on Netvisorin korkeimmalla kumppanuustasolla oleva tilitoimisto. Meillä käyttöönottoon sisältyy aina koulutus Netvisorin käyttöön. Käyttöönoton jälkeen tuemme Netvisorin käytössä.

Netvisor Tilitoimisto

Kysy lisää apua Pasilta,
Valjaan toimitusjohtajalta

Varaa etätapaaminenOta yhteyttä