Markkinointiyhtiö Kauas Creative jakaa Valjaan filosofian: uusin teknologia heti asiakkaille hyötykäyttöön

Kategoriat Yleinen

Vuonna 2014 Olli Keskinen oli parikymppinen ja intohimoisen kiinnostunut valokuvauksesta, erityisesti asioiden kertomisesta dokumentaarisen kuvauksen avulla. Nuoresta iästään huolimatta hän oli työskennellyt jo useamman vuoden valokuvaajayrittäjänä. Kun hän sitten kohtasi “hyvän porukan”, eli suunnittelija Janne Tarvosen ja videotuotantoyritystä pyörittäneet veljekset Janne ja Samu Amunétin, nelikko päätti lyödä osaamisensa yhteen. Syntyi markkinointiyritys Kauas Creative Oy. Kauas yhdisti perustajiensa osaamisen ja halusi paitsi antaa mahdollisuuden toteuttaa itseään myös rikkoa perinteisen mainostuotannon rajoja.

– Eli meillä ei vain heitellä suunnittelupalaverissa korkealentoisia ideoita, vaan ideoista luodaan myös aidosti merkittäviä markkinoinnin tekoja, Olli Keskinen selventää.

Yksinkertainen on tehokasta

Kauaksella uskotaan yksinkertaistamisen ja kiteyttämisen voimaan, sillä some-aikakauden ihmiset eivät jaksa keskittyä. Filosofiaan kuuluu, että korkeatasoinen markkinointikampanja on mahdollista tuottaa kohtuuhintaan, kun käytössä on viimeisin tekniikka ja ihmisiä, jotka osaavat toimia monella osa-alueella. Keskeistä on seurata tekniikan ja toimintatapojen kehitystä esimerkiksi Yhdysvalloissa ja ottaa uudet tavat heti käyttöön. Näillä eväin on saatu hyviä tuloksia.

– Veimme kymmenen maailmanluokan instagrammaajaa Olympuksen kanssa Islantiin synnyttäen miljoonaluokan näkyvyyden, ja tuotimme Porschelle automainoksen Suomessa, Keskinen kertaa viime vuosien ammatillisia kohokohtia.

Kuittirumba jäi historiaan

Jo yrityksen perustamisesta lähtien oli selvää, että taloushallintoon tarvitaan asiantuntijakumppani. Jokainen yrittäjistä oli jo kokenut vaiheen, jossa kirjanpito hoidettiin itse. Silloin oli tuskailtu Excelin kanssa ja haettu kuitteja pöytälaatikoista ja “jopa pitkin Pohjanmaata”.

– Manuaalinen kirjanpito oli tosi turhauttavaa ja lisäksi se vei aikaa tuottavalta työltä, Olli Keskinen muistelee.

Valjas löytyi tuttujen kautta, ja samalla Kauas siirtyi kertaheitolla digitaaliseen aikaan. Nyt päivittäisessä käytössä on ProCountorin ohjelmisto sekä Bezala-kuittiskanneri. Olli Keskinen arvostaa Valjaalla samaa mentaliteettiä kuin heillä itselläänkin: uudet, toimintaa tehostavat asiat tuodaan nopeasti asiakkaiden ulottuville.

– Aiemmin taloushallinto oli pakollinen paha, mutta nyt koen, että Valjas auttaa viemään liiketoimintaa eteenpäin. Saamme merkittävän ajansäästön, kun tietoa ei tarvitse etsiä, vaan vastauksen saa heiltä suoraan.

Vastauksia on haettu esimerkiksi siihen, miten firmalle kannattaa hankkia töissä tarvittavat autot tai kuinka oppisopimuskoulutettavan palkkatukianomus hoidetaan.

Kasvua asiakkaiden kanssa

Tänä vuonna Kauaksen liikevaihto todennäköisesti ylittää miljoona euroa. Uusien asiakkaiden lisäksi yritystä työllistävät sen nykyiset asiakkaat, joista valtaosa on kasvavia yrityksiä. Kun asiakkaat kansainvälistyvät, Kauaksen työt siirtyvät myös osin ulkomaille. Kasvun vaatima hallinnollinen työ ei kuitenkaan huoleta toimitusjohtajaa.

– Ei epäilystäkään, etteikö Valjas pystyisi auttamaan. Homma toimii hyvin.